måndag 4 juli 2011

Ceci n'est pas Chloris!

Så slog den äntligen ut, rosen vi planterade förra sommaren. Men? Men! Vilka tråkiga blommor... Så där skulle väl ändå inte Chloris se ut? Google svarade nej på den frågan. Jag knipsade av en ros och tog med till dyra plantskolan för att klaga. Det visade sig att jag inte var den enda som fått fel. Felympad hos leverantören! Klart udda och oväntat. En ny (förhoppningsvis äkta!) Chloris fick jag med mig hem. Rosor gräver man upp och flyttar på vår eller höst. Inte mitt i sommaren och särskilt inte när de blommar. Kände mig som en mobbare när jag grävde upp den arma falska Chloris, som förmodligen är en pimpinellros. Får se om den alls överlever på sin nya plats.

2 kommentarer:

  1. Haha, förlåt att jag flinar - förstår självklart din besvikelse... vilken tuffing du är och bara fimpar den luriga rosen! Men du gav den åtminstone en ny plats att återhämta sig på!

    SvaraRadera
  2. Har man bara en frimärksstor radhustomt att plantera på måste man vara tuff! Rosen passar iaf fint där den hamnade, om den nu överlever övergreppet.

    SvaraRadera